Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Filmy

    Świetlica szkolna klas 1-3

    Świetlica  szkolna klas  1-3

    DZIAŁALNOŚĆ ŚWIETLICY  SZKOLNEJ 1-3


    GŁÓWNY CEL:

    Zapewnienie opieki świetlicowej dla uczniów pozostających w szkole przed lub po zajęciach.

     

    W Szkole Podstawowej im. Danuty Siedzikówny ps. INKA w Czarnem działa świetlica dla uczniów I-III:

     

    Świetlica dla I-III jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 6:45-16.00

    Numer telefonu: 530 387 771

    NAUCZYCIELE ŚWIETLICY KLAS I - III:

    - mgr A. Murglin

    - mgr A. Miksa

    - mgr M. Pietrzak

    - mgr J. Chabros

     

    PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ dla KLAS 1- 3

    1. Cele pracy opiekuńczo – wychowawczej:

    - zapewnienie uczniom zorganizowanej opieki wychowawczej umożliwiającej wszechstronny rozwój osobowości

    - rozwój zainteresowań, uzdolnień i umiejętności uczniów

    - zapewnienie uczniom dojeżdżającym opieki przed i po lekcjach

    -wdrażanie uczniów do racjonalnej organizacji czasu wolnego

    - propagowanie zasad kultury

    1. Cele szczegółowe pracy z uczniami:

    - przygotowanie uczniów do aktywnego udziału w życiu społecznym

    - kształtowanie właściwej postawy społeczno - moralnej

    - propagowanie reguł komunikacji interpersonalnej

    - kształtowanie umiejętności pracy w grupie

    - kształtowanie empatii

    - rozwijanie samoświadomości uczniów

    - wykształcenie samodzielności i otwartości na wiedzę

    - rozwijanie dociekliwości poznawczej uczniów

    - kształtowanie wrażliwości emocjonalnej uczniów

    - rozwijanie postaw prozdrowotnych i proekologicznych

    1. Sposoby i formy realizacji celów:

    - umożliwienie uczniom w świetlicy uczenia się i odrabiania lekcji

    - praca indywidualna z uczniem

    - organizacja uczniom czasu wolnego

    - wpojenie uczniom zasad bezpieczeństwa

    - zajęcia integracyjne i relaksacyjne

    - uwrażliwienie uczniów na wartości uniwersalne

    - propagowanie zdrowego stylu życia

     

    ZAJĘCIA TEMATYCZNE PROWADZONE PRZEZ CAŁY ROK SZKOLNY W CYKLACH TYGODNIOWYCH

    CYKL

    TEMATYCZNY

    TERMIN

    REALIZACJI

    1. Powrót z wakacji.

    2.Poznajemy świetlicowe zwyczaje.

    3.Bezpieczna droga do szkoły.

    4..Sprzątanie świata.

    5.Nadchodzi kolorowa jesień.

     

     

     

    wrzesień

    1. Światowy Dzień Zwierząt.

    2. Kto pracuje w szkole?- 14 X - DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ.

    3. Książka moim przyjacielem.

    4. Kultura życia codziennego.

     

     

     

    październik

    1. Czcimy pamięć tych, którzy odeszli!

    2. Świętujemy odzyskania przez Polskę Niepodległości.

    3. Moje mała ojczyzna – Czarne.

    4. Na przekór szarudze jesiennej.

    5. Katarzynki i Andrzejki.

     

     

     

    listopad

    1. Barbórka i Mikołajki.

    2. Przygotowujemy się do świąt.

    3. „O świętach Bożego Narodzenia”.

     

    grudzień

    1. Noworoczne postanowienia

    2. Karnawał –czas radości i zabawy.

     

    styczeń

    1. Zima wcale nie jest zła.

    2. Sporty zimowe.

    3. Zdrowie i higiena warunkiem dobrego samopoczucia.

    4. Legendy i podania ludowe.

    5. Kosmos, przestrzeń, czas.

     

     

     

    luty

    1.Święto kobiet

    2. Danuta Siedzikówna - patronem naszej szkoły.

    3. Witaj wiosno!

    4. Moje uczucia i emocje- jak sobie z nimi radzić

     

     

     

    marzec

    1. Wielkanoc w naszych domach

    2. Baśnie i bajki naszego dzieciństwa

    3. Ziemia nasz wspólny dom

    4. Moje zainteresowania

     

     

     

    kwiecień

    1. Święta majowe.

    2. Kraje Unii Europejskiej!

    3. Bezpiecznie w sieci.

    4 .Dzień Matki.

    5. Palenie szkodzi zdrowiu.

     

     

    maj

    1. „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”.

    2. Podróże kształcą.

    3. Przewodnik letnio-wakacyjny. Witajcie wakacje!

     

    czerwiec

     

    CELE I ZADANIA ZAJĘĆ WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNYCH W ŚWIETLICY

    1. Organizacja pracy świetlicy.

     - Zapoznanie z regulaminem świetlicy.
     - Zapewnienie opieki uczniom przed zajęciami lekcyjnymi i po ich zakończeniu.

     - Stworzenie alternatywnych form spędzania wolnego czasu.

     - Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów.
     - Poznanie praw i obowiązków świetliczanina.

    1. Kształtowanie pozytywnych postaw wychowanków.

    - Kształtowanie właściwego zachowania się w miejscach publicznych i podczas uroczystości szkolnych.
    - Wskazywanie na właściwe relacje w rodzinie.
    - Wyrabianie właściwego stosunku do pracowników szkoły i innych uczniów.
    - Wartościowanie różnych zjawisk życia społecznego w grupie świetlicowej, klasie, szkole.
    - Kształtowanie właściwego stosunku do mienia szkolnego oraz własności prywatnej.
    - Dbanie o estetykę i porządek w świetlicy i w szkole.
    - Ukazywanie sposobów kulturalnego zachowania się wobec innych, zachowania się przy stole.
    - Wyrabianie prawidłowych nawyków w zakresie czynnego wypoczynku.
    - Dbanie o dobry wizerunek wychowanka świetlicy szkolnej.
    - Rozpoznawanie uczuć, emocji i sposobów radzenie sobie w sytuacjach trudnych.
    - Kształtowanie postawy właściwego porozumiewania się z innymi.
    - Nabywanie umiejętności rozwiązywania konfliktów.

    1. Wzmacnianie wychowanka w rozwoju intelektualnym.

    - Zorganizowanie warunków i zapewnienie stałego czasu na odrabianie zadań i naukę w rozkładzie dnia świetlicy.
    - Pomoc w odrabianiu lekcji.
    - Dbałość o poprawność wypowiedzi w mowie potocznej, ćwiczenia w poprawnym czytaniu i mówieniu.
    - Wyrabianie umiejętności spostrzegania i wyciągania wniosków.
    - Rozwijanie kreatywności, poznawanie różnych technik uczenia się.
    - Organizowanie zabaw i gier dostosowanych do wieku dzieci.
    - Stosowanie w czasie zajęć zagadek, krzyżówek, rebusów oraz innych form edukacyjnych utrwalających wiadomości i rozwijających logiczne myślenie.

    1. Budzenie i rozwijanie zainteresowań wychowanków poprzez organizację różnych form zajęć:

    - plastycznych – poznawanie nowych i doskonalenie wcześniej poznanych technik plastycznych, organizowanie wystaw prac dzieci, wspólne dekorowanie sali, udział w konkursach plastycznych;
    - czytelniczo-medialnych – udział w imprezach kulturalno-rozrywkowych organizowanych w szkole (zabawy, apele, uroczystości, mikołajki, andrzejki), świadome i odpowiedzialne korzystanie ze środków masowego przekazu, komputera, oglądanie filmów edukacyjnych, współpraca z biblioteką miejską;
    - umuzykalniających – prowadzenie zabaw muzyczno-rytmicznych, nauka nowych piosenek i utrwalanie już znanych, słuchanie wybranych utworów muzyki klasycznej i współczesnej, tańce integracyjne;
    -hobbystycznych;
    - sportowo – zabawowych.

    1. Kształtowanie postawy szacunku do kultury, tradycji, obyczajów, wartości narodowych.

    - Uroczyste obchody rocznic i świąt państwowych.
    - Wykonywanie gazetek i wystaw okolicznościowych.
    - Poznanie tradycji szkoły i jej patrona.
    - Organizowanie i udział w imprezach kulturalno-rozrywkowych według kalendarza imprez.

    1. Edukacja ekologiczna.

    - Wskazywanie pozytywnych i negatywnych aspektów ingerencji człowieka na środowisko naturalne.
    - Wyrabianie nawyków segregowania śmieci.

    1. Edukacja prozdrowotna.

    - Wdrażanie do aktywności fizycznej jako formy czynnego wypoczynku (organizowanie gier i zabaw ruchowych na świeżym powietrzu).
    - Wyrabianie nawyku dbania o własne zdrowie (higiena osobista, właściwe odżywianie się).
    - Rozróżnianie czynników wpływających pozytywnie i negatywnie na zdrowie i rozwój.

    1. Edukacja czytelnicza i medialna.

    - Czytanie dla zdobycia wiadomości i zaspokojenia potrzeb poznawczych.
    - Rozwijanie czytelnictwa przez różne rodzaje działań inspirowanych tekstem.

     

    FORMY PRACY:
    1. Wspólne odrabianie zadań domowych.
    2. Gry i zabawy integracyjne, słowne, edukacyjne.
    3. Pogadanki, dyskusje i rozmowy tematyczne.
    4. Mapy myśli, burze mózgów.
    5. Zajęcia manualne, multimedialne, plastyczne, muzyczne, czytelnicze.
    6. Zajęcia ruchowe (gry i zabawy ruchowe, zajęcia na świeżym powietrzu, zajęcia sportowe).
    7. Konkursy, teleturnieje, zagadki i quizy
    8.. Trening umysłu i pamięci.
    9. Imprezy i uroczystości świetlicowe i wewnątrzszkolne.
    10. Zajęcia wynikające z kalendarza szkolnego oraz planu zajęć świetlicy szkolnej.

     

    Data dodania: 2022-11-09 16:28:20
    Data edycji: 2022-11-28 21:10:18
    Ilość wyświetleń: 902

    Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości.
    Nasza szkoła pomaga je odkryć i rozwinąć.

    Nasi Partnerzy

    Bądź z nami
    Aktualności i informacje
    Biuletynu Informacji Publicznej
    Logo Facebook
    Biuletynu Informacji Publicznej