Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Filmy

    Świetlica szkolna klas 1-3

    Świetlica  szkolna klas  1-3

    DZIAŁALNOŚĆ ŚWIETLICY  SZKOLNEJ 1-3


    GŁÓWNY CEL:

    Zapewnienie opieki świetlicowej dla uczniów pozostających w szkole przed lub po zajęciach.

     

    W Szkole Podstawowej im. Danuty Siedzikówny ps. INKA w Czarnem działa świetlica dla uczniów I-III:

     

    Świetlica dla I-III jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 6:45-16.00

    Numer telefonu: 530 387 771

    NAUCZYCIELE ŚWIETLICY KLAS I - III:

    - mgr A. Murglin

    - mgr A. Miksa

    - mgr M. Pietrzak

    - mgr J. Chabros

     

    PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ dla KLAS 1- 3

    1. Cele pracy opiekuńczo – wychowawczej:

    - zapewnienie uczniom zorganizowanej opieki wychowawczej umożliwiającej wszechstronny rozwój osobowości

    - rozwój zainteresowań, uzdolnień i umiejętności uczniów

    - zapewnienie uczniom dojeżdżającym opieki przed i po lekcjach

    -wdrażanie uczniów do racjonalnej organizacji czasu wolnego

    - propagowanie zasad kultury

    1. Cele szczegółowe pracy z uczniami:

    - przygotowanie uczniów do aktywnego udziału w życiu społecznym

    - kształtowanie właściwej postawy społeczno - moralnej

    - propagowanie reguł komunikacji interpersonalnej

    - kształtowanie umiejętności pracy w grupie

    - kształtowanie empatii

    - rozwijanie samoświadomości uczniów

    - wykształcenie samodzielności i otwartości na wiedzę

    - rozwijanie dociekliwości poznawczej uczniów

    - kształtowanie wrażliwości emocjonalnej uczniów

    - rozwijanie postaw prozdrowotnych i proekologicznych

    1. Sposoby i formy realizacji celów:

    - umożliwienie uczniom w świetlicy uczenia się i odrabiania lekcji

    - praca indywidualna z uczniem

    - organizacja uczniom czasu wolnego

    - wpojenie uczniom zasad bezpieczeństwa

    - zajęcia integracyjne i relaksacyjne

    - uwrażliwienie uczniów na wartości uniwersalne

    - propagowanie zdrowego stylu życia

     

    ZAJĘCIA TEMATYCZNE PROWADZONE PRZEZ CAŁY ROK SZKOLNY W CYKLACH TYGODNIOWYCH

    CYKL

    TEMATYCZNY

    TERMIN

    REALIZACJI

    1. Powrót z wakacji.

    2.Poznajemy świetlicowe zwyczaje.

    3.Bezpieczna droga do szkoły.

    4..Sprzątanie świata.

    5.Nadchodzi kolorowa jesień.

     

     

     

    wrzesień

    1. Światowy Dzień Zwierząt.

    2. Kto pracuje w szkole?- 14 X - DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ.

    3. Książka moim przyjacielem.

    4. Kultura życia codziennego.

     

     

     

    październik

    1. Czcimy pamięć tych, którzy odeszli!

    2. Świętujemy odzyskania przez Polskę Niepodległości.

    3. Moje mała ojczyzna – Czarne.

    4. Na przekór szarudze jesiennej.

    5. Katarzynki i Andrzejki.

     

     

     

    listopad

    1. Barbórka i Mikołajki.

    2. Przygotowujemy się do świąt.

    3. „O świętach Bożego Narodzenia”.

     

    grudzień

    1. Noworoczne postanowienia

    2. Karnawał –czas radości i zabawy.

     

    styczeń

    1. Zima wcale nie jest zła.

    2. Sporty zimowe.

    3. Zdrowie i higiena warunkiem dobrego samopoczucia.

    4. Legendy i podania ludowe.

    5. Kosmos, przestrzeń, czas.

     

     

     

    luty

    1.Święto kobiet

    2. Danuta Siedzikówna - patronem naszej szkoły.

    3. Witaj wiosno!

    4. Moje uczucia i emocje- jak sobie z nimi radzić

     

     

     

    marzec

    1. Wielkanoc w naszych domach

    2. Baśnie i bajki naszego dzieciństwa

    3. Ziemia nasz wspólny dom

    4. Moje zainteresowania

     

     

     

    kwiecień

    1. Święta majowe.

    2. Kraje Unii Europejskiej!

    3. Bezpiecznie w sieci.

    4 .Dzień Matki.

    5. Palenie szkodzi zdrowiu.

     

     

    maj

    1. „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”.

    2. Podróże kształcą.

    3. Przewodnik letnio-wakacyjny. Witajcie wakacje!

     

    czerwiec

     

    CELE I ZADANIA ZAJĘĆ WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNYCH W ŚWIETLICY

    1. Organizacja pracy świetlicy.

     - Zapoznanie z regulaminem świetlicy.
     - Zapewnienie opieki uczniom przed zajęciami lekcyjnymi i po ich zakończeniu.

     - Stworzenie alternatywnych form spędzania wolnego czasu.

     - Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów.
     - Poznanie praw i obowiązków świetliczanina.

    1. Kształtowanie pozytywnych postaw wychowanków.

    - Kształtowanie właściwego zachowania się w miejscach publicznych i podczas uroczystości szkolnych.
    - Wskazywanie na właściwe relacje w rodzinie.
    - Wyrabianie właściwego stosunku do pracowników szkoły i innych uczniów.
    - Wartościowanie różnych zjawisk życia społecznego w grupie świetlicowej, klasie, szkole.
    - Kształtowanie właściwego stosunku do mienia szkolnego oraz własności prywatnej.
    - Dbanie o estetykę i porządek w świetlicy i w szkole.
    - Ukazywanie sposobów kulturalnego zachowania się wobec innych, zachowania się przy stole.
    - Wyrabianie prawidłowych nawyków w zakresie czynnego wypoczynku.
    - Dbanie o dobry wizerunek wychowanka świetlicy szkolnej.
    - Rozpoznawanie uczuć, emocji i sposobów radzenie sobie w sytuacjach trudnych.
    - Kształtowanie postawy właściwego porozumiewania się z innymi.
    - Nabywanie umiejętności rozwiązywania konfliktów.

    1. Wzmacnianie wychowanka w rozwoju intelektualnym.

    - Zorganizowanie warunków i zapewnienie stałego czasu na odrabianie zadań i naukę w rozkładzie dnia świetlicy.
    - Pomoc w odrabianiu lekcji.
    - Dbałość o poprawność wypowiedzi w mowie potocznej, ćwiczenia w poprawnym czytaniu i mówieniu.
    - Wyrabianie umiejętności spostrzegania i wyciągania wniosków.
    - Rozwijanie kreatywności, poznawanie różnych technik uczenia się.
    - Organizowanie zabaw i gier dostosowanych do wieku dzieci.
    - Stosowanie w czasie zajęć zagadek, krzyżówek, rebusów oraz innych form edukacyjnych utrwalających wiadomości i rozwijających logiczne myślenie.

    1. Budzenie i rozwijanie zainteresowań wychowanków poprzez organizację różnych form zajęć:

    - plastycznych – poznawanie nowych i doskonalenie wcześniej poznanych technik plastycznych, organizowanie wystaw prac dzieci, wspólne dekorowanie sali, udział w konkursach plastycznych;
    - czytelniczo-medialnych – udział w imprezach kulturalno-rozrywkowych organizowanych w szkole (zabawy, apele, uroczystości, mikołajki, andrzejki), świadome i odpowiedzialne korzystanie ze środków masowego przekazu, komputera, oglądanie filmów edukacyjnych, współpraca z biblioteką miejską;
    - umuzykalniających – prowadzenie zabaw muzyczno-rytmicznych, nauka nowych piosenek i utrwalanie już znanych, słuchanie wybranych utworów muzyki klasycznej i współczesnej, tańce integracyjne;
    -hobbystycznych;
    - sportowo – zabawowych.

    1. Kształtowanie postawy szacunku do kultury, tradycji, obyczajów, wartości narodowych.

    - Uroczyste obchody rocznic i świąt państwowych.
    - Wykonywanie gazetek i wystaw okolicznościowych.
    - Poznanie tradycji szkoły i jej patrona.
    - Organizowanie i udział w imprezach kulturalno-rozrywkowych według kalendarza imprez.

    1. Edukacja ekologiczna.

    - Wskazywanie pozytywnych i negatywnych aspektów ingerencji człowieka na środowisko naturalne.
    - Wyrabianie nawyków segregowania śmieci.

    1. Edukacja prozdrowotna.

    - Wdrażanie do aktywności fizycznej jako formy czynnego wypoczynku (organizowanie gier i zabaw ruchowych na świeżym powietrzu).
    - Wyrabianie nawyku dbania o własne zdrowie (higiena osobista, właściwe odżywianie się).
    - Rozróżnianie czynników wpływających pozytywnie i negatywnie na zdrowie i rozwój.

    1. Edukacja czytelnicza i medialna.

    - Czytanie dla zdobycia wiadomości i zaspokojenia potrzeb poznawczych.
    - Rozwijanie czytelnictwa przez różne rodzaje działań inspirowanych tekstem.

     

    FORMY PRACY:
    1. Wspólne odrabianie zadań domowych.
    2. Gry i zabawy integracyjne, słowne, edukacyjne.
    3. Pogadanki, dyskusje i rozmowy tematyczne.
    4. Mapy myśli, burze mózgów.
    5. Zajęcia manualne, multimedialne, plastyczne, muzyczne, czytelnicze.
    6. Zajęcia ruchowe (gry i zabawy ruchowe, zajęcia na świeżym powietrzu, zajęcia sportowe).
    7. Konkursy, teleturnieje, zagadki i quizy
    8.. Trening umysłu i pamięci.
    9. Imprezy i uroczystości świetlicowe i wewnątrzszkolne.
    10. Zajęcia wynikające z kalendarza szkolnego oraz planu zajęć świetlicy szkolnej.

     

    Data dodania: 2022-11-09 16:28:20
    Data edycji: 2022-11-28 21:10:18
    Ilość wyświetleń: 734

    Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości.
    Nasza szkoła pomaga je odkryć i rozwinąć.

    Nasi Partnerzy

    Bądź z nami
    Aktualności i informacje
    Biuletynu Informacji Publicznej
    Logo Facebook
    Facebook
    Biuletynu Informacji Publicznej