Pedagog Specjalny

PEDAGOG SPECJALNY
mgr Natalia Hejzner
e-mail: pedagog.sp.czarne@interia.pl
sala nr 3
Godziny otwarcia:
poniedziałek: 08.45 – 9.45, 12.00- 13.30, 14.30 – 16.00
wtorek: 9.00-10.30, 14.30 – 15.00
środa: 8.00 – 8.45, 9.40 -10.40, 11.45 – 13.30, 14.30 -15.00
czwartek: 9.30 – 13.30
piątek: 8.00 -10.00
Zakres działania:
- Rekomendowanie dyrektorowi szkoły do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci i młodzieży w życiu placówki oraz dostępności.
- Prowadzenie badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie i uczestnictwo w życiu szkoły, we współpracy z nauczycielami,
- Wspieranie nauczycieli w:
+ rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń, utrudniających ich funkcjonowanie i uczestnictwo w życiu szkoły,
+ udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem lub wychowankiem,
+ dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,
+ doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów,
- Rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów.
- Dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci i młodzieży objętych kształceniem specjalnym.
- Określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia.
- Udzielanie uczniom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych.
oraz
- Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny.
- Udzielanie wskazówek dotyczących wypełniania dokumentów do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
- Wskazywanie instytucji, do których może zwrócić się rodzic celem pomocy dziecku.
- Arbitraż w sprawach dotyczących uczniów z SPE.
- Wsparcie uczniów ze SPE i ich rodziców.