Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Filmy

Gabinet psychologa

Gabinet psychologa

Lucyna Czerniawska-Filipiec

psycholog

psycholog-spczarne@wp.pl

 

  1. Prowadzenie działań diagnostycznych, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci:
  • prowadzenie działań diagnostycznych oraz formułowanie wniosków postdiagnostycznych;
  • diagnozowanie sytuacji rodzinnej podopiecznych;
  • prowadzenie obserwacji oraz zbieranie informacji na temat sytuacji rodzinnej
    i wychowawczej dzieci/uczniów;
  • analizowanie wytworów dzieci/uczniów w celu określenia poziomu rozwoju badanych funkcji;
  • konsultowanie indywidualnych przypadków ze specjalistami – pedagogiem specjalnym, pedagogami szkolnymi, doradcą zawodowym, logopedami, terapeutami
    oraz wychowawcami.
  1. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania
    oraz realizacja różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej w środowisku szkolnym

i pozaszkolnym:

  • udzielanie nauczycielom i wychowawcom wsparcia w zakresie zaspokajania potrzeb dzieci
  • ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
  • wskazywanie zalecanych form i sposobów dostosowania wymagań edukacyjnych
    do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych dziecka/ucznia;
  • udzielanie porad nauczycielom i wychowawcom w zakresie metod pracy z uczniami przejawiającymi trudności w zachowaniu;
  • pomoc nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
  • projektowanie i monitorowanie działań interwencyjnych podejmowanych w stosunku

do dzieci/uczniów i ich rodzin;

  • podejmowanie oddziaływań w zakresie profilaktyki i przeciwdziałaniu zaburzeniom rozwojowym dzieci/uczniów;
  • rozpoznawanie i rozwijanie indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci/uczniów;
  • planowanie sytuacji dydaktyczno – wychowawczych umożliwiających dzieciom/uczniom osiągnięcie sukcesu;
  1. Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno – pedagogicznej w formach odpowiednich
    do rozpoznanych potrzeb:
  • rozwiązywania problemów wychowawczych ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo dziecka/ucznia w życiu placówki;
  • prowadzenie indywidualnego wsparcia i poradnictwa dla dzieci/uczniów i ich rodziców;
  • prowadzenie zajęć o charakterze terapeutycznym i psychoedukacyjnym;
  • inicjowanie i prowadzenie oddziaływań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
  • współprowadzenie z pedagogiem specjalnym oraz wychowawcą klasy projektu edukacyjnego "Emocje bez tajemnic".
  1. Współpraca z rodzicami:
  • wyjaśnianie rodzicom/opiekunom przyczyn pojawiających się trudności edukacyjnych
    i rozwojowych;
  • udzielanie porad w rozwiązywaniu trudności wychowawczych – poradnictwo wychowawcze;
  • udzielanie wsparcia rodzicom w analizie orzeczeń i opinii psychologiczno – pedagogicznych oraz innej dokumentacji dziecka;
  • udzielanie wskazówek i porad rodzicom/opiekunom dzieci, motywowanie do współudziału

w realizacji działań wychowawczych i wspomagających wobec ich dziecka;

  • pomoc rodzicom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji

i uzdolnień dzieci/młodzieży szkolnej;

  • udzielanie porad dotyczących prawidłowych metod wspomagania rozwoju dziecka;
  • udzielanie porad i wskazówek odnośnie kontaktów z różnymi instytucjami pozaszkolnymi;
  • omawianie obserwacji dziecka.
  1. Wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych
    oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla dzieci i młodzieży szkolnej:
  • udzielanie wsparcia w zakresie planowania, tworzenia i realizacji indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych;
  • pomoc w analizie orzeczeń i opinii psychologiczno – pedagogicznych oraz innej dokumentacji dziecka/ucznia;
  • prowadzenie indywidualnego wsparcia i poradnictwa dla innych pracowników pedagogicznych;
  • konsultacje w sprawach dzieci/uczniów ze szczególnymi trudnościami;
  • udzielanie porad odnośnie postępowania z dziećmi/uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze, bądź przejawiającymi inne nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania emocjonalno – społecznego;
  • udzielanie informacji o możliwych formach odziaływań terapeutycznych i wspierających dziecko/ucznia;
  • omawianie obserwacji uczniów.
  1. Współpraca z Poradnią w procesie diagnostycznym i postdiagnostycznym, w szczególności
    w zakresie oceny funkcjonowania uczniów, barier i ograniczeń w środowisku utrudniających funkcjonowanie uczniów i ich uczestnictwo w życiu szkoły oraz efektów działań podejmowanych w celu poprawy funkcjonowania ucznia oraz planowania dalszych działań.
  2. Współpraca z innymi instytucjami na rzecz uczniów.
Data dodania: 2022-11-09 15:53:17
Data edycji: 2022-12-01 12:55:26
Ilość wyświetleń: 1643

Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości.
Nasza szkoła pomaga je odkryć i rozwinąć.

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego